تصاویر: نمایشگاهی از آثار عجیب‌ترین فیزیکدان
نوشته شده توسط : ایوب حلوایی پور

موزه علوم لندن به مناسبت هفتاد سالگی تولد «استفان هاوکینگ» قطعات و تصاویری از زندگی حرفه‌ای و علمی وی را به نمایش گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نمایشگاهی که به مناسبت هفتادمین سالگرد زندگی و فعالیتهای علمی استفان هاوکینگ در موزه علوم لندن با عنوان «استفان هاوکینگ «جشن تولد هفتاد سالگی» برگزار شد، نمادهایی از زندگی علمی این دانشمند به نمایش در آمده است که بسیاری از آنها تا کنون به نمایش عموم در نیامده اند.

این نمایشگاه شامل شرح حالهایی بود که توسط استفان هاوکینگ گفته شده بود و عکسهایی که از وی توسط موزه لندن به ثبت رسیده بودند. در میان این تصاویر عکسهایی از هاوکینگ در زمانی که هنوز به بیماری موتورهای نورونی مبتلا نشده بود و تصاویری از وی در دفتر کارش در دانشگاه کمبریج دیده می‌شود.

در میان آثار به نمایش گذاشته شده از هاوکینگ، نامه‌ای متعلق به سال 1974 که در آن از نشریه نیچر درخواست شده نظریه وی درباره سیاهچاله‌های در حال انفجار را به سرعت منتشر کنند، دیده می‌شود.

با این همه هاوکینگ به دلیل بیماری نتوانست در دومین برنامه‌ای که به مناسبت تولد هفتاد سالگی اش برگزار می‌شد، شرکت کند و دخترش لوسی هاوکینگ به جای وی در مراسم حاضر شده و با حاضرین گفتگو کرد. هدیه تولید موزه علوم لندن به این فیزیکدان بزرگ چراغی شبیه به جریانی گرداب مانند از مواد که به درون یک سیاهچاله کشیده می‌شود:

مجموعه‌ای از کتابها و متعلقات استفان هاوکینگ در موزه علوم لندن


فیلمنامه و دیالوگهای بخشی از سری انیمیشنی به نام «سیمپسونها» که در آن دیالوگهای استفان هاوکینگ با رنگ زرد مشخص شده است؛ مجسمه متحرکی به شکل شخصیت هاوکینگ در این انیمیشن نیز در کنار دیالوگها به چشم می‌خورد


تصاویر مختلفی از جمله تصویری از هاوکینگ در اتاق کارش در دانشگاه کمبریج در این نمایشگاه به نمایش در آمده است


هاوکینگ به دلیل بیماری نتوانست در مراسم هفتاد سالگی شرکت کند


نموداری با عنوان «غیرقابل پیش بینی و سیاهچاله ها»، یکی از آثار هاوکینگ است که در این نمایشگاه به نمایش در آمده است




:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 33
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : چهار شنبه 5 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: